Van-e még 200 000 +1 libi Magyarországon
A „liberálisok” új identitás kampánnyal rukkolt elő a napokban, a párt arra keresi a választ, hogy van-e 200 000 + 1 Liberális szavazó. A párt szerint ezt a kampányt nem az EP választás miatt készítették, sokkal inkább, hogy felhívják a közvélemény figyelmét súlyos társadalmi problémákra.
Horn Gábor így fogalmaz: „Egyre erősebbek a társadalmon belüli konfliktusok: a gyűlöletkeltés, az erőszak, a félelemkeltés a mindennapok részévé váltak”, s ezért szükséges már kitudja hányadjára megjeleníteni a liberális alternatívát.
Az alábbi linken megtekinthetőek a plakátok is:
http://www.zoom.hu/belfold/romakkal-spanglival-istennel-kampanyol-az-szdsz-40099.html
A plakátok és a reklám film, köszönhetően a „liberális” gondolat felülreprezentáltságának a reklámszakmában magas színvonalú, ahogy azt már korábban is megszokhattuk az SZDSZ-től, természetesen a magas színvonalat úgy értem mint egy sör vagy egy autó márka reklámjánál érteném, amelyeknek a legfőbb érték mérője, az megfelelő csomagolása (a célcsoportot megszólítani, befolyásolni képes üzenet generálása), és áttételesen persze a majdani értékesítés de a hangsúly az elsőn van.
Alapvető kérdés, hogy a reklámnak mi a célja, jelen esetben arra gondolhatnánk, hogy több szavazat elérése, de valójában csak annyi, hogy gondolkodj rajta. Egy átlagos terméknél hasonlóan működik a hirdetés, az első körben a cél, hogy több információért kattints rá, felmerüljön a következő vásárlásnál, hogy azt a bizonyos terméket vásárold, stb.
Szóval mit is jelent pontosabban a „gondolkodj rajta” az SZDSZ kampányában? Azt, hogy az ország jelenlegi helyzetében irreleváns kérdésekkel foglalkozz. Ne jusson eszedbe, hogy a „liberális párt” „tele van korrupcióval”, hogy ennek a pártnak az ország érdeke a rangsoruk végén helyezkedik el, ha egyáltalán létezik, hanem TE modern EURÓPAI polgár foglalkozz modern EURÓPAI kérdésekkel s a többit hagyd ránk.
Ez még akkor is hasznos számukra, ha az illető akihez eljuttatják az üzenetüket nem szavazna soha rájuk, de egy átlagos beszélgetésben rákényszerül az ezzel a témával való foglalkozásra ha a beszélgető partnerei felvetik.
S ez a lényeg, hamis illúziókba, hamis gondolati körbe helyezni az embereket, s az igazán fontos kérdéseket mint a cigánybűnözés, demográfiai katasztrófa, az ország eladósodottsága, a kormány cselekvő képtelensége, növekvő munkanélküliség, határon túli magyarok helyzete, stb., stb., stb. ne gondolkodjon. Illetve akik már eleve ebben az állproblémák világban élnek amelyet a plakátok is sugallnak, azokat megerősítheti.
A reklám olyan esetekben lehet hatékony, ha pozitív dolgok közti választás egyik alternatíváját jeleníti meg. Ha ez nem áll rendelkezésre, s az SZDSZ-nél ez nyilvánvaló, jólcsengő lózungokkal helytesítik.
Nézzük az egyes plakátokat, s értelmezzük, mit is jelentenek, s mi az alapvető cáfolatuk:
A hirdetésen fő üzenete két tagmondatra oszlik, az első a kiknek kitől szól, a második, hogy mit szól: „Van-e 200 001 szabad, demokrata szavazó, aki úgy gondolja, hogy, egy ország jövője nem az alapterületén múlik.”
Feltűnő a szabad demokrata szavak között elhelyezett vessző. A szabad demokrata a mai közbeszédben egyet jelent a szabad demokraták szövetségével amely őszintén szólva még ballib körökben is meglehetősen lejáratódott, s ezzel a bizonyos vesszővel értelmezésem szerint, megpróbálják elkülönítene az SZDSZ-t korábbi önmagától, s így a szabad szó a liberális, progresszív, európai szinonimájaként jelenik meg (érsd.: szabados). Illetve olyan emberhez szól aki felnőtt a második tagmondat magvas gondolatainak átéléséhez.
A demokrata viszont egy finomra hangolt csapda mivel ha nem értesz egyet a mondatok második felével azt állítod magadról, hogy nem vagy demokrata s azok akik nem demokraták könnyen lehet, hogy nácik, de legalább is jó úton járnak a felé.
Az 1. plakát:
Egy ország területe nem az alapterületén múlik:
Egy ország, nem pedig Magyarország ez a különbség világos, hiszen nézetük szerint minden ember egyenlő, tehát az, hogy mi magyarok vagyunk puszta véletlen különösebb jelentősége nincsen.
Az országunk jövője valóban nem az alapterületén múlik, de ez nem jelenti azt, hogy Trianonról és a határon túli magyarokról meg kellene feledkeznünk. Tovább gondolva, azt üzeni, hogy mindenhol sikeres lehetsz, ehhez még ország sem kell.
S a végét lezárja: „Magyarországnak szüksége van rájuk”. Végül is a saját szempontjukból érthető, hogy ezt mondják, bár szerintem, a valóság épp fordított.
2. plakát:
Isten nem jobb és baloldali: Első hallásra egyet lehet vele érteni, Isten vélhetően nem jobb vagy baloldali, viszont a keresztény egyházon keresztül megismert erkölcsi, etikai értékrendhez való viszony alapján a pártok megkülönböztethetőek, s ha számunkra ez az értékrend fontos valószínűleg olyan pártot választunk amelynek szintén fontos a keresztény értékrend.
3. plakát:
Egy spangli az orvosi rendelőre nem pedig az őrszobára tartozik:
Ezzel még a rendszeres marihuana fogyasztó, kendermag egyesületes liberálisokat sem győzi meg hiszen ők még orvoshoz sem szeretnének menni.
Ellenben marihuana nem olyon könnyű mint azt hirdetik, már Hollandiában is érzékelik ennek a szemléletnek a társadalomra roppant kedvezőtlen hatásait. Érdemes ezzel kapcsolatban megnézni a következő interjú részletet Csernus Imrével:
Még egy adalék: egy közép iskolai testnevelés tanár mesélte nekem, hogy a óra előtt bement az öltözőbe a fiúkhoz, s azt látta, hogy néhány gyerek marihuánát szív, s megkérdezte hogy ez után hogy tudtok majd mozogni? Az egyik diák válaszolt: Ne aggódjon tanár úr ez ma már a negyedik.
Azt hiszem többet nem is, kell hozzá fűzni az SZDSZ maga a deviancia.
4. Plakát:
Egy nőnek ugyanazért a munkáért ugyanaz a bér jár.
Egy újabb hamis kérdés: ezzel szintén a legtöbbünk egyetért, gyakran hoznak fel példákat, legutóbb Dobrev Klára (http://barikad.hu/node/24478) , Megemlíti, hogy Európában 17%-kal kevesebbet keresnek a nők átlagosan. Szomorú, de arról elfeledkezik elmélkeldi, hogy ez miért van, ő és vélhetően az SZDSZ is megmarad a „nőket diszkriminálják” formulánál. Holott a valódi magyarázat nagyon kis mértékben köthető a diszkriminációhoz ha egyáltalán köthető.
Az fel sem merül bennük, hogy milyen szektorokban dolgoznak a nők inkább, például egy varrónő a textilipar sajátosságaiból adódóan keres kevesebbet, mint mondjuk egy ács s nem pedig azért mert nő. De ha például azonos terület nézünk, mint a közoktatatást vagy úgy általában az állami szektort, ez a kérdés fel sem merülhet, hisz a bértáblák központilag meghatározottak.
Fontos szempont a férfiak és nők közti atitüdbeli különbség is, ugyanis egy nő szívesében fogad el egy biztos állást kevesebb fizetésért, mint egy kockázatosabbat magasért. A férfiaknál általában ez fordított.
De arról viszont soha sem beszélnek, hogy a felsőoktatásban a diákok között több a nő mint a férfi, nem lehet, hogy az oktatási rendszerünk épp a férfiakat diszkriminálja?
5. plakát
A bőrszín senkit nem tesz se jobb se rosszabb emberré, valóban nem, de ha valaki egy putriban lakik, s a környezete szerint a lopás nem bün hanem dicsőség, a helyez picit árnyaltabbá válik.
Ez a kérdés azt az egydimenziós liberális szemléletet tükrözi, hogy a bajok okozója az intoleráns többségi társadalom… Felesleges tovább folytatnom.
6. (ez csak a filmen látható)
A melegek azonos értékű tagjai a társadalomnak
Ez a legnagyobb csúsztatás, abból a ballib téveszméből indul ki, hogy az egyén érdeke (önzése) végső soron társadalmi jóhoz vezet, amit szisztematikusan összekever az azonos jogokkal.
Társadalmi szempontból leegyszerűsítve értéket az teremt, aki dolgozik, családban él és gyereket nevel. Itt a probléma, a homoszexuálisok egy része nem vállal(hat) gyereket, nem él(het)hagyományos értelemben vett családi életet, ez persze nem jelenti azt, hogy ők értéktelen, rossz emberek, csak nem nevezhető azonos értékűnek.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
3 megjegyzés:
Megmondom a választ: nincs!
Reméljük
Kutatók szerint a liberalista korszak lezárult.
Megjegyzés küldése