Gyurcsány blogját olvastam

Ferink, mindenki Ferije írja blogjában:
Nem kell nagyon csodálkozni azon, hogy politikai ellenfeleink kézzel-lábbal tiltakoztak törvényhozási szándékaink érvényesítése ellen
. (én sem csodálkoztam a tiltakozásokon, csak azon, hogy süket fülekre talált) Ez a parlamentáris demokrácia velejárója. Sőt, még azt sem követelhetjük az ellenzéktől, hogy legyen saját alternatívája. Persze az ország számára jobb lenne, ha lenne, de az ellenzékiségnek ez nem elengedhetetlen feltétele. Legfeljebb a felelősség, de ez már egy másik kérdés. Azonban van itt valami, amit végig kell gondolni. A koalíció nemcsak parlamenti ellenzékével állt vitában. Nem lehet nem észrevenni, hogy több civil szervezet, kamara, szakszervezet is a törvény ellen volt. Persze, mondhatjuk azt, hogy ez az ellenzék ármánykodásának eredménye, de szerintem ez így több mint pontatlan volna. Mondhatjuk, hogy azok, akik a kormány álláspontjával szembehelyezkedtek, megtévesztett, félrevezetett emberek. (nekem inkább az dereng, félrevezetettek a másik oldalon állnak)Nyilván van ilyen is közöttük. Hozzátehetjük, hogy tapasztalatból tudjuk, a tiltakozók egy része rendkívül pontatlan, vagy semmilyen tudással nem rendelkezik arról, mit is fog jelenteni ez a törvény. (az a baj, azok sem tudják jobban mint én, kik megszavazták a törvényt) Ez is igaz. De hozzá kell tenni azt is: alapvetően a mi kötelességünk, hogy az emberek tudják, mire készül a Parlament, meg is értsék, és arról minimális erőfeszítést téve tájékozottak lehessenek. Mi az elmúlt időszakban olyannyira el voltunk foglalva azzal, hogy megtaláljuk a szakmailag jó, politikailag pedig lehetséges megoldást, hogy egész egyszerűen erre már nem maradt elegendő energiánk, és talán figyelmünk sem...
…nem maradt elegendő figyelem és energia a tájékoztatásra, a nyitottabb párbeszédre. Nagy tanulság ez.”

Egy a sok, okos hozzászóló közül, csak példaként:
„Tisztelt Miniszterelnök úr! Kedves Feri!Gratulálok az új törvény elfogadásához. Azt hiszem, hogy nem egyedül vagyok, akinek elege van a jelenlegi egészségügyi ellátás szinvonalából. Közel 30 éve fizetek minden kötelezően előírt járulékot, adót stb. és nem a minimálbér után.Szerencsés vagyok, hogy nem sokat voltam táppénzen, de az is lehet, hogy akkor sem mentem, amikor kellett volna. A kötelező és javasolt szűrővizsgálatokon részt veszek, ahol már szerencsére előre lehet időpontot egyeztetni.Támogatom azt, hogy tegyenek rendet ezen a területen, ne az döntsön, hogy ki fizetett külön az orvosnak. Megértem az orvosokat, ha a biztosító felügyeli a munkájukat, nem jutnak annyi adózatlan jövedelemhez, mint eddig… …A legkönnyebb, hogy tiltakozzunk, mert valakinek ez sérti az érdekeit. A többi birka meg megy utána.Menjünk szavazni, költsük a pénzt, amit mások tisztességesen befizettek.Támogatom, hogy tegyen rendet a kormány, itt az ideje, hogy ne csak a "nyereségérdekelt cégek" építsék le a veszteséges területeket, hanem az állami cégeknél is induljon meg ez a folyamat.Csak így juthatun közösen előre.”

És most mi a lófaszt gondoljak, normális ez az ember (emberek)

És az szdsz blog:
Az szdsz honlapja nem foglalkozott a sikerrel. Az oldal fórumozóinak azért van véleménye a reformokról, tényleg csak példaként kettő hozzászólás az egészségügy témához:

IDÉZET (xxxxx @ 2007 Dec. 18. 20:09)
Hát mindig jó érzés ide visszajönni ha felhúzom magam ezen a dögevő bandán. Itt mindig van helye 1-2 keresettlen szónak Ágica felé. :) És a legszebb az egészben hogy a saját fórumokun. Sztem nem olvashatja kedves miniszterasszony ezt a fórumot mert már tuti elbujdokolt volna szégyenében. Ennyi oltástól még Bin Laden is gondolkodóba esne. :) Saját véleményem szerint át fog menni a törvény de a remény hal meg utoljára. (Bár most már lehet hogy a beteg.)
Helyesbítenék. A remény hal meg utoljára. De beteg ember addigra már nem lesz mert mind meghaltak.

IDÉZET (yyyyy @ 2007 Dec. 18. 14:12)
lenne egy kérésem, igen kedves ötlet a miniszterasszonytól h széfeket ad a betegeknek..dee ha szabadna kérnem, inkább kaphatnánk helyette gyógyszert pl, mert az nincs a kórházunkban, a betegek hozzátartozói viszik be az orvos rendelése alapján. megjegyzem, orvos sincs lassan, minden valamire való orvos külföldre távozott...szal a gyógyulásra nálunk sok esély nincs, viszont van több hónapos várólista, mire sorrakerül a vizsgálatra már menthetetlen.

és még valami, minap hívtam mentõt egy úriemberhez aki este összeesett az utcán, állítólag 15 perc alatt kiér a mentõ..igaz öt percre voltunk a mentõállomástól, 40 percet vártam a mentõre, állítólag nem volt szabad kocsi, ami sztem azt jelenti h a város ígényei alatt van a meglévõ kapacitás...
szal, okos gondolat ez a széf, már nem is féltem az értékeimet ha kórházba kerülök, csak az életemet.
És még egy, bónuszként:
Ugyan, ez csak károgás, üres beszéd, ostobaság.
Nem látod a lényeget!
A lényeg, hogy a rendszer eredményesen mûködjék.
Eredményesen, érted?
Anyagilag!

Nincsenek megjegyzések: