Túlkapások című kötet szerzője Bodoky Tamás

bodoky Bodoky Tamás újságíró, a Túlkapások című kötet szerzője, akinek meggyőződése, hogy a tévészékház elleni ostromnál valakik lefizették a rendbontókat.

Teljes cikk hvg.hu, részletek a riportból:

 

"hvg.hu: Egyetértesz azokkal, akik szerint a rendőrök akcióját közvetlenül a nagypolitika irányította?

B.T: Az azonosító szám hiányát és a símaszk viselését nem gondolom, hogy bármelyik rendőri felsővezető el merte volna rendelni, ha nincs mögötte politikai támogatás. Ráadásul a tévészékháznál történtek miatti rendőri bosszúvágyra az én meglátásom szerint a politika rá is játszott. Szeptemberben az volt az ukáz, hogy vigyük be és állítsuk bíróság elé őket, október 23-án azonban már nem ez volt a „policy”, hanem hogy verjük szét őket. Azóta egyébként a rendőrség ezen a téren talán változott, pozitív értelemben. Van azonosítószámuk és sokkal szakszerűbben lépnek fel. De ehhez kellett az is, hogy botrány legyen a rendőri túlkapások miatt."

 

"hvg.hu: Ha a túlkapásokat szerinted elhallgatta, a könyvet hogyan fogadta a baloldali-liberális sajtó?

B.T: Azok, akik a baloldali liberális sajtóból tájékozódnak, aligha szerezhettek tudomást róla, mert a ballib médiától gyakorlatilag egyetlenegy recenziót sem kaptam. Igaz, az ATV-be meghívtak egy reggeli élő műsorba, de gyakorlatilag lecsesztek, hogy miért erről írok, miért nem a zavargókról vagy a csuklyás fasisztákról. Megkérdezték azt is, hogy egyáltalán ott voltam-e a zavargásokon, noha a könyv nagyrészt bírósági tárgyalásokból és utólagos rekonstrukciókból áll. Elmondtam, hogy nem voltam ott, a tévében néztem végig a történteket. Utána megjelent az ATV honlapján egy cikk azzal a címmel, hogy "A zavargások közelében sem járt az Index tényfeltáró újságírója". Mindeközben rengetegen eljöttek a könyvbemutatómra, rendszeres vendége voltam a jobboldali elektronikus médiának, s a jobboldali sajtóban számtalan recenzió jelent meg a könyvről. Annyi barátot szereztem ezzel a könyvvel a szélsőjobboldalon, hogy bármikor beépülhetnék a Magyar Gárdába: a gárdisták bajtársi üdvözlettel írnak nekem leveleket, még a szervezet belső ügyeit is jól ismerem. Volt olyan gárdista, aki a könyvemet mutogatta a rendőröknek, hogy „nézzék, ezt egy indexes újságíró írta, pedig ők liberálisok!”. A jobboldal úgy érezhette, végre a liberálisok is elismerték, hogy ez nem volt oké. De én nem csak ezt akartam. Az volt a cél, hogy az én köreimben is ráébredjenek arra, nagyon nem volt rendben az, amit 2006 őszén a rendőrség csinált."

A HVG nem a kedvenc újságunk, nem azonosulunk vele, ritkakivételek egyike ez a cikk, mit olvasásra érdemesnek találtunk, hvg.hu.

Bodoky úr munkáját tiszteletben tartva, a  zsINDEX.HU-tól is elhatárolódunk.

Nincsenek megjegyzések: