Terápia 2008

Ez alkalommal a postaládámba dobott "Terápia 2008" című kiadvánnyal foglalkozunk.
Nem tudom ki kérte a kormánytól, hogy közpénzen népszavazási kampányt folytasson, és hogy ilyen szeméttel árassza el a postaládákat, és zaklatásnak is minősíthető tevékenységével bosszantsa az állampolgárokat. Legközelebb kiteszek majd a postaládára egy "I am not stupid - hülye nem vagyok, kérem a kormányt, hogy ne zaklasson!" táblát, hátha hatásos lesz.
Na de nézzük sorjában:
1. idézet: "Nőtt az orvosok bevétele".
Totális félrebeszélés, az orvosok bevétele úgy is nőhet, ha az OEP rendesen finanszírozza őket, ehhez nem kell az állampolgároktól különadóként vizitdíjat szedni.
2. idézet: "A felmérések szerint csökkent a hálapénz."
Személyes tapasztalataim mást mutatnak, ráadásul jó lenne tudni, hogy a csökkenő hálapénz nem a csökkenő betegforgalom miatt van-e, kevesebb beteg ugyanis összességében kevesebb hálapénzt tud adni, ez evidens. Én azért szívesen látnám az internetre feltéve ezeket a "felméréseket", lehet, hogy bizalmatlan vagyok, de kíváncsi lennék a részletekre is.
Egyébként pedig mi a különbség a hálapénz és a vizitdíj között? Csak annyi, hogy a vizitdíj kötelező, és kapok róla elismervényt? Én azt mondanám, a vititdíj és a napidíj intézményesített hálapénz.
3. idézet: "Kevesebb lett a felesleges orvos-beteg találkozó".
Ez úgy ahogy van félrevezető és hazug kijelentés. Honnan lehet tudni, hogy ha valaki nem megy orvoshoz, az eleve felesleges orvos-beteg találkozó lett volna? Ez az állítás abból a prekoncepcióból indul ki, hogy csak azok maradnak távol a vizitdíj bevezetése óta a rendelőktől, akik csak szórakozni jártak oda. Ez baromság, úgy, ahogy van!!! Egy jó háziorvos korábban is tudta, ki a valóban beteg, és ki az, aki szimplán magányos.
4. idézet: "Fizetni senki sem szeret, de tudjuk az életben semmi sincs ingyen."
Ez egy újabb arcátlan és pofátlan kijelentés, már az előző bejegyzésben írtam arról a hatszázezer forintról, amit én és a munkáltatóm fizettünk tavaly az egészségügynek, és amiből EGYETLEN fillért sem kaptam vissza. EZ NEM INGYEN VAN! Hányszor kell még leírnom ezt, míg felfogják végre. E Z N E M I N G Y E N V A N!
5. idézet: "A vizitdíj és a kórházi napidíj olyan bevétel, amit nem a kormánytól kapnak az orvosok, hanem mi adjuk, betegek".
A társadalombiztosítási járulékot is MI fizetjük, az egészségügyi hozzájárulást is MI fizetjük! A kormánytól semmit sem kapnak az orvosok, az is a MI pénzünk, amit az OEP utal át nekik.
6. idézet: "A befizetett járulékok ugyanis nem fedezik az egészségügy teljes költségét."
Vajon mennyit kell még várnunk arra a bejelentésre: "a vizitdíj és a napidíj jelenlegi összege nem fedezi az egészségügy teljes költségét, ezért megemeljük, duplájára, háromszorosára, kárhányszorosára..."
7. idézet: "A vizitdíj és a kórházi napidíj azt jelenti: mindenkinek jár a jobb ellátás."
Én meg azt mondom, hadd döntse el a beteg, kell-e neki a müzli szelet, vagy a joghurt. Én személy szerint mindkettőt utálom, én tehát jobban járnék azzal, ha nálam hagynák a napidíjat, és abból azt venném amit szeretek, és nem azt, amit a Nagy Testvér nekem szán.
A baj nemcsak az, hogy bevezették ezeket az intézkedéseket, hanem az is, hogy hazug érveléssel próbálják meg eladni. Én úgy gondolom sokkal egyszerűbb és olcsóbb megoldás lenne azt mondani: "Lesz vizitdíj és napidíj, mert mi vagyunk kormányon, igaz, hogy a választók félrevezetésével kerültünk oda, de most, míg le nem jár a mandátumunk, azt csinálunk veletek, amit akarunk."
Ez legalább végre őszinte beszéd lenne...
(Holden-3.0 / Barikad)

Nincsenek megjegyzések: